Volkswagen
Wystawą samochodów, podczas której po raz pierwszy zaprezentowano Volkswagena, była Krajowa Wystawa Przemysłowa w Hannowerze w 1947 roku. Wówczas zakładami w Wolfsburgu kierował jeszcze major Ivan Hirst, brytyjski oficer, który przyczynił się w znacznej mierze do uruchomienia produkcji i do pojawienia się Volkswagena na rynkach zagranicznych. Koniec lat czterdziestych to ogromny rozwój przemysłu samochodowego w Niemczech. W roku 1948 Volkswagen uczestniczył w Targach Eksportowych w Hanowerze, a w 1951 roku, wziął udział w reaktywowanych po 46 latach, 34 Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie nad Menem. W pierwszym roku Targów, w 13 halach zlokalizowane były stoiska 537 wystawców, a samochody obejrzało 570 tysięcy osób.
Już 6 miesięcy później podobne targi zorganizował Berlin, ale nie cieszyły się one tak dużą popularnością, jak wystawa we Frankfurcie (250.000 zwiedzających). Między innymi z tego powodu, jeszcze w tym samym roku zrezygnowano z tego miasta jako miejsca organizowania targów i jednocześnie ustalono, że impreza we Frankfurcie będzie odbywała się cyklicznie, co dwa lata. (taki porządek kalendarza utrzymano do 1989r). W 1973 roku miała miejsce premiera VW Passata, a w roku 1974, po wyprodukowaniu blisko 12 milionów sztuk, zakończono produkcję Garbusów na terenie Niemiec. Odtąd były one produkowane w Emden w Belgii i za oceanem. Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 roku i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchback’a okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa.
źródło: volkswagen.netkam.com.pl