Seat Cordoba

Premiera drugiej generacji modelu Cordoba miała miejsce na wystawie w Paryżu w 2002 roku. Mimo że podobnie jak poprzedni model stanowi trójbryłową odmianę modelu Ibiza, to jednak odmienna nazwa oraz inny wizerunek stwarzają obraz odrębnego modelu Koncepcję podwozia oparto na rozwiązaniu znanym z modeli Ibiza i Leon Cupra R. Jest to DSR – Dynamic Steering Response, czyli połączenie sztywniejszych amortyzatorów, bardziej miękkich sprężyn oraz inteligentnego wspomagania układu kierowniczego. Pewniejsze prowadzenie się auta jest zasługą między innymi zmienionej nieco geometrii kolumn McPhersona w przednim zawieszeniu.

Nowe rozwiązania zastosowano również w tylnym zawieszeniu, gdzie dzięki całkowicie odmiennej konstrukcji belki skrętnej udało się zwiększyć odporność na skręcanie, a także wyeliminowany został dodatkowy drążek stabilizujący. Kolejnym elementem DSR jest elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, działające ze zmienną siłą, w zależności od prędkości jazdy.

źródło: seat.netkam.com.pl

    Tagi: , , ,







Dodaj komentarz